Encapsulation, Abstraction, Inheritence, Polymorphism

Encapsulation, Abstraction, Inheritence, Polymorphism

Object Oriented Programming prensipleri şunlardır:

  1. Kapsülleme (Encapsulation): Sınıfların nesnelerinin davranışlarını ve özelliklerini gizlemesini sağlar. Bu sayede, sınıfların iç işleyişi kullanıcıya gösterilmez ve bu da programlama hatalarının önlenmesine yardımcı olur.

  2. Soyutlama (Abstraction): Karmaşık bir sistemi basit ve anlaşılabilir bir şekilde temsil etmeyi amaçlar. Bu sayede, programcılar sistemin önemli detaylarına odaklanabilir ve daha az hata oluşur.

  3. Miras (Inheritance): Bir sınıfın diğer bir sınıftan özelliklerini (alanlar ve metotlar) devralmasına izin veren bir mekanizmadır. Miras, kod tekrarını azaltır ve yazılımın yeniden kullanılabilirliğini artırır.

  4. Çok Biçimlilik (Polymorphism): Aynı isimli ancak farklı parametrelerle çağrılan fonksiyonların farklı şekillerde davranabilmesini sağlar. Bu sayede, kod yazımı daha basitleştirilebilir ve daha az hata oluşabilir.

Bu prensipler birbirleriyle etkileşim halindedir ve nesneye yönelik programlama yaklaşımının en önemli özelliklerini oluştururlar. Kapsülleme ve soyutlama, programların esnekliğini artırırken, miras ve çok biçimlilik, kodun yeniden kullanılabilirliğini ve tekrarını azaltır.

Encapsulation, Abstraction, Inheritence, Polymorphism
Paylaş: